niedziela, 6 lutego 2011

JAJECZNICA VOL 2

Kawa poranna, rytuał znany. Gawędy niedzielne w ciszy naszego apartamentu na tematy wiadome ( smoleńsk, kaczory, PKB itp).
Dzieci sąsiadów poszły do kościoła i panuje spokój jak na wsi. W związku z sielską atmosferą uznałem, iż czas na wiejskie śniadanie.
Ostały się w lodówce cztery cudeńka produkcji podlaskich kur chowu wolnodrobiowego (Marta, nie napiszę od kogo, nie martw się). do sklepu nie chciało mi się iść, zresztą szczypiorek nie jest zbyt aromatyczny w lutym. Zastanawiam się i BINGO.....lodówka !!!
Co tam znalazłem
1.kiełbasa palcówka (chyba cielęca 35 pln za kilogram)
2.cebula cukrowa, szkoda,że nie szalotki
3.odrobina masła
4................to na razie sekretny składnik.
Masło do sklarowania, potem cebula, w ćwierćwałki, kiełbasa w półplasterki i skupienie nad patelnią, aby przypilnować odpowiedniego momentu na wbicie jajek. Palnik z 10 na 5 i powoli obserwuję. Jest prawie dobrze, więc mam czas, aby nakryć do stołu.
Time is turing and....jajka lądują na patelni.
Jeszcze chwila, zdejmuję patelnię ( ceramiczną, a co tam pochwalę się !!! ) i...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
składnik ostatni, czyli odrobina sera typu rokpol, tylko trzeba uważać na ilość, bo słonawy jest. Zamieszalem i zjedliśmy z bagietką, miski wylizane oną bagietką, a na deser bagietka z masłem i dżemem ananasowo-morelowo-maracujowym
earl grey i wtedy spojrzała na mnie jak na miseczkę czereśni, komplement wyrażony wzrokiem, ale myślę/wiem, że to nie był komplement.
smacznego Państwu
p.s. fajnie, że jest "ly" na klawiaturze



9 komentarzy:

  1. Moja jajecznica bardzo podobna , z tym że mój sekretny składnik nadal jest w naszym kraju nielegalny( nawet na użytek własny ) ale reszta to samo !

    OdpowiedzUsuń
  2. MISTRZU!!!!!!!!!!!!!!Oklaski:)

    OdpowiedzUsuń
  3. cóż, jestem pod wrażeniem...

    OdpowiedzUsuń
  4. Super ta jajówka.
    W najbliższą sobotę wypróbuję nie wiem tylko gdzie kupię palcówke, ale jak coś to wkroję jakąś inną

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też planuję na najbliższy weekend bo w sobotę szykuje się bibka, a moim zdaniem nic tak nie pomaga na kaca jak jajówka

    OdpowiedzUsuń
  6. Tomato, jajówka na kaca lepsza niż produkt na A pewnego koncernu na B

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ich begrüße den Herrn. mein Name ist Schwarzmiller tun möchte der Lord's Rührei, was genau ist "palcowka" ?

    OdpowiedzUsuń
  9. palcówka to fingersex

    OdpowiedzUsuń